Mis on külalislahkus?

Külalislahkus (inglise keeles hospitality) on iga riigi ja rahva kultuuri lahutamatu osa. Kultuuripealinn püüab külalislahkuse programmi raames muuta Tallinna teenindussfääri sõbralikumaks ja informeeritumaks oma riigist, linnast ja siin toimuvast.

Koolituste käigus jagavad oma ala spetsialistid teadmisi hoolivast, professionaalsest ja sujuvast teenindusest ning kultuuripealinna aastal toimuvatest põnevatest sündmustest. Koolitusprogrammi edukal läbimisel saavad meie partnerid uhkusega kanda spetsiaalset külalislahkuse märki.

Meie soov on tagada külalislahke teenindus nii linnakodanikule kui ka külalisele ning kõrgemalt väärtustada teenindaja ametit.
Programmi partneriteks on erinevad teenindusettevõtted, kes jagavad külalislahke teeninduse ideed.

Külalislahkuse programm annab kõigile Tallinna teenindusega tegelevatele ettevõtetele võimaluse saada osa tasuta teeninduskoolitustest. Koolitused on suunatud nii teenindajatele kui ka teenindusjuhtidele või personalijuhtidele.

Külalislahkuse programm pakub osalistele kolme erinevat koolitust.

Esimene koolitus annab ülevaate külalislahkuse olemusest ja selle rollist teeninduses. Koolitust veab Tartu Ülikooli Pärnu kolledži turismi- ja hotellimajanduse dotsent Heli Tooman. Lisaks saab koolitusel ülevaate Euroopa kultuuripealinnade traditsioonist ja 2011. aasta programmist. Valida on võimalik nelja erineva toimumisaja vahel: 21. veebruar, 1. märts, 15. märts ja 17. märts 2011.

Teine koolitus aitab mõtestada teenindaja elukutse väärtusi ja õpetab igapäevaste näidete varal saama oma tööst motivatsiooni. Koolitust juhib Alar Ojastu, tunnustatud motivatsiooni-, juhtimis- ja müügikoolitaja, kes on tuntust kogunud ka teenindusvaldkonna koolituse „Teenindajast talendiks“ läbiviijana. Valida on võimalik nelja erineva toimumisaja vahel (kuupäevad täpsustamisel): märtsi lõpp – mai algus.

Kolmas koolitus on mõeldud ainult ettevõtte teenindus- või personalijuhtidele. Selle koolituse eesmärk on valmistada ette tulevasi sisekoolitajaid, kes suudaksid jätkata uute töötajate ja hooajatöötajate, aga ka teiste kolleegide koolitamist oma ettevõtte sees. Koolituse toimumiskuupäevad täpsustamisel.

Kõik koolitused toimuvad Tallinna sadamas Tallinki laeva Baltic Queen pardal, üks koolituspäev kestab ligikaudu 5 tundi. Toitlustust korraldajad ei paku, soovi korral on võimalik osta kerge eine Baltic Queeni baarist.  Ühele koolitusele mahub korraga ligikaudu 750 inimest.  Osavõtt koolitustest on tasuta, osalemise tingimus on kohustuslik osavõtt kahest esimesest koolitusest. Koolitusprogrammi edukalt läbinud ettevõtted saavad uhkusega kanda spetsiaalset külalislahkuse märki.

Loodame, et iga meiega liituda sooviv ettevõte saadab kultuuripealinna külalislahkuse programmi koolitusele ka oma teenindus- või personalijuhi, kel tuleks programmi eesmärkide elluviimise ja Tallinna teeninduskultuuri külalislahkemaks muutmise nimel läbida kõik kolm koolitust. 

Ootame teid kaasa mõtlema ja Tallinna teeninduskultuuri paremaks muutma. Samas tuletame meelde, et koolituskohtade arv on piiratud, mistõttu palume koolitusele saadetavate osalejate arvu esitamisel mõistvat suhtumist.

Euroopa kultuuripealinna külalislahkuse programmi toetab Euroopa Liidu Interreg IV A programmi Tallinn-Turu ühisprojekt „Cultural tourism 2011“ (Kultuuriturism 2011).